Your basket is currently empty!
Maestro performances of the past re-born for us to enjoy today and for the future.
The ZYX quest is to realize the full potential of analog playback which is the only medium that gives us a continuous time axis signal (Z).
Modern digital playback systems have a time axis which is intermittent. Even though the digital sampling rates are very fast, they are still intermittent.
Grains of natural sound flow into a living three dimensional soundstage, like strings of diamonds and pearls.
……ZYX insists on the consistency of Time (Z), Amplitude (Y) and Frequency (X)
More than 100 years have passed since Thomas Edison invented sound recording. We may not be able to swim against the stream of time when music reproduction has been realized by simplifying through digitalization of sound which had been quite difficult by the technology of previous times. however, after all, digital simply means codes.
We need to understand again the greatness of Edison now. Really high technology has to be freely used to in pursuit of quality of three dimentional sound factors without profaning a holy territory of time. We need to rise above time, otherwise we will take longer time to finish and appreciate the journey.
Звукът наистина е чудо. Често съм чувал звуци с напълно различна атмосфера по време на тестове за сравнение на усилватели и фоно дози, проектирани да имат сходни честотни характеристики и изкривявания. Понякога усилвател с ниска мощност с лампи произвежда по-мощен, но деликатен и жив звук от транзисторен усилвател, който би трябвало да има по-добри показатели по данни. Така че в звука съществуват мистерия и загадъчност, които не могат да бъдат описани само чрез характеристиките на данните.
Проверявали ли сте звуковия баланс между левия и десния канал на вашата фоно доза, като баланс на обемния звук през баса, средите, високите честоти и целия честотен диапазон? Можете ли да разпознаете съответния независим звук от всеки ляв и десен канал, като завъртите регулатора на баланса на вашия усилвател?
В повечето случаи може да сте забелязали, че в десния канал звукът има тенденция да се балансира към високочестотния диапазон с ярък и висок тон, докато левият канал се накланя към ниските честоти с тежък, плътен и нисък тон, сякаш имате 10 години по-млад певец отдясно и 10 години по-възрастен отляво. Освен това бих казал, че нито десният, нито левият канал запазват звуковия баланс, еквивалентен на оригиналния звук. Може да сте преживели същия феномен. Това наистина се случва, въпреки че всички физически данни са еквивалентни в двата канала на изследваната фоно доза.
Този проблем никога няма да бъде решен, докато развитието се основава само на данни. Признавам, че качеството и производителността на компонентите, използвани в фоно дозите, са подобрени според насоките, базирани на измерени данни, например, от конусовиден връх до елипсовиден, до връх с линеен контакт и накрая до върховния „микро-ръб“ стилус и от кантилевер от алуминиева сплав до материал от космическата ера „бор“ и накрая до кантилевер от диамант. Всички тези подобрения са направени, за да се намали масата и да се увеличи твърдостта за постигане на широк честотен диапазон и по-ниско ниво на изкривяване. Но се чудя какви мерки са предприети за подобряване на основната звукова територия. Съгласни ли сте с този важен факт, че звуците на левия и десния канал се различават по качество?
Нашата компания ZYX декларира от опита си, че в оценката на звука придаваме само около 10% значение на данните. Останалите 90%, които би трябвало да са определящият фактор за звука, са дълго време изследвани от нас. Изучихме причините, които водят до разлики в качеството на звука в левия и десния канал, и изследвахме как да ги подобрим, за да определим факторите, които определят звука.
Направихме подобрения в над 15 точки в генератора и успяхме да разработим MC фоно доза, която възпроизвежда оригиналния стерео звук с перфектен звуков баланс между левия и десния канал; тоест притежава еквивалентни ключове от левия и десния канал към оригиналните ключове. Всички наши фоно дози са произведени с тази върховна генераторна система и други механични части, изработени от най-добрите налични днес материали, за да предложат истинско най-високо качество на звука с висока дефиниция.
Преди да разгледаме звука, нека наблюдаваме феномен в друга наука. Например, при цветния телевизор с електронно-лъчева тръба (CRT) намираме трите основни цвята: червено, синьо и зелено, които са подредени прецизно. Чрез преплитане на образци на изображението, формирани от тези три цвята и излъчването им, на екрана се възпроизвежда разнообразие от видими цветове. Същата теория се прилага при цветния печат, където трите основни цвята са червено, синьо и жълто. Знаем, че цветовете по природа се променят, когато се смесват с основните цветове като централни фигури.
Сега нека се върнем към звука. Да предположим, че оркестрално изпълнение се записва с един микрофон. Аудио сигналите, засечени от микрофона, се превръщат в един електрически сигнал, в който звуците на всяка инструментална група са събрани, точно като смесени цветове. Въпреки това, когато електрическите сигнали се преобразуват в звук чрез говорител, звуците, присъщи на всеки инструмент, се разпознават ясно, като глас, пиано, тромпет, цигулка и др. Това не би трябвало да е странно, но от гледна точка на цвета е доста странно. Тогава разбираме, че звукът има някаква особена природа, която трябва да е триизмерна, съдейки по факта, че звуците не могат да бъдат смесвани.
Ако предположим, че честотата е X-ос, а амплитудата (ниво) е Y-ос, в звука съществува и друга ос като Z-ос, която се разглежда като времеви фактор. Цветът е плосък, двуизмерен и се състои от оттенък като X-ос и стойност като Y-ос. При звука обаче, не може да има смесване поради фактора на времевата ос или стереофонична информация, а именно тази времева ос е факторът, който определя звука.
След няколко години на изследване се установи, че различни негативни влияния, особено тези, засягащи времевата ос по време на процеса на генериране на мощност, при който механично записаните аудио сигнали в канала на грамофонната плоча се преобразуват в електрически сигнали, силно влияят на качеството на възпроизведения звук. Тези влияния включват обратно генериране на мощност, вихрови токове и понякога динамично индуцирано магнитно поле, всички които предизвикват разстройство във времевата ос на генерираните сигнали. Това може да се нарече и времево изкривяване. Разликата в качеството на звука на всеки ляв и десен канал, описана в предишната колонка, е един от симптомите, които се появяват, когато негативен сигнал повлияе на генераторните намотки на двата канала, които са разположени на 90° един спрямо друг, като резултатно образуват различен вектор.
Ще разберете моментално значението на информацията за времевата ос или с други думи значението на възпроизвеждането на музика без времево изкривяване, когато слушате нашите фоно дози. Разбира се, териториите, където информацията X и Y може да се вземе като данни, също са важни, но факторът на Z-ос трябва да бъде най-основният и съществен фактор при оценката на производителността на аудио оборудването.
Бих предложил записът на грамофонна плоча да не се разглежда като „звуков запис“, а като „времеви запис“, където времето на изпълнението се записва и в съответствие с времето, което е изминало с постоянна скорост, X и Y факторите се записват стереофонично. Следователно, правилното възпроизвеждане, а именно възпроизвеждането на оригиналните звуци по време на действителното живо изпълнение, никога не може да бъде постигнато без възпроизвеждане на правилното оригинално време.
Времето минава с постоянна скорост, без да спира. А музиката е точно самата времева информация. Освен това компонентите на времевата ос в музикалните фактори имат важни връзки с качеството на звука на съответната аудио система. Радостта и дълбочината на аудиото са да се изследва времевият фактор. Ясното възстановяване на времето ще възпроизведе ясен звук.
Дали е подходящо времевата ос на аудио електрическите сигнали да бъде разделена на приблизително 40 000 бита в секунда в такава свещена времева територия, с твърде много желание да се преобразува аудиото в цифрови кодове? Тази идея пренебрегва природата (триизмерната информация с X-, Y- и Z-компоненти) на звука, ако различните характеристики (в територията на данните, изразена само чрез X и Y компоненти) се смятат за еквивалентни, когато изкуствените цифрови сигнали се преобразуват обратно в аналогови сигнали. Времевата ос (Z-ос) на цифровото аудио се възпроизвежда чрез поредица от разделени времеви парчета, докато времето по своята същност не трябва да се брои като 1, 2, 3…
Освен това трябва да се отбележи, че всеки цифров код, разделен на постоянна времева база, съдържа само двуизмерна информация (X,Y) (Y компонент, осреднен в рамките на разделеното време), защото времевата ос Z е задържана. Това е ужасен факт! Както беше споменато по-рано, той съдържа подобни информационни компоненти като цвета, а звукът, характерен за всеки музикален инструмент, взаимно се смесва само за да се разнообрази до различни звуци. Разнообразен звук, който никога не е съществувал в природата, е ненормален и е едно от отмъщенията срещу хората, които са се държали против природата. Цифрово кодираната музика се формира, когато се преобразува обратно в фалшиво аналогово аудио, като последователно свързва разнообразените звуци. Когато музиката се изпълнява от един изпълнител, такъв разнообразен звук никога няма да бъде произведен. Но в повечето случаи на възпроизвеждане на музика, такова зло естествено се случва.
Много от висок клас високоговорители, произведени в Европа и Америка, не възпроизвеждат стереофонична сфера като обгръщаща характерна за омни дирекционалност, а концентрират звуковия образ в центъра между левия и десния високоговорител, когато цифровото аудио се възпроизвежда чрез общо използваните всенасочени високоговорители. И чуваме повече оплаквания относно качеството на цифровия звук като липса на мекота, твърд, метален, скучен, груб, липса на атмосфера, остър, слаб подем и други, всички те произтичат от промененото качество на звука поради смесване. Не би ли бил засегнат слушателят, особено млад човек, чийто мозък все още се развива, от такъв неестествен влошен звук?
Повече от 100 години са изминали, откакто Томас Едисон изобрети звукозаписа. Може би не можем да се противопоставим на течението на времето, когато възпроизвеждането на музика е реализирано чрез опростяване и дигитализация на звука, което беше доста трудно за предишните технологии. Но в крайна сметка, цифровото е просто кодове. Трябва отново да разберем величието на Едисон. Истински напредналата технология трябва да се използва свободно в преследването на качеството на триизмерните звукови фактори, без да се осквернява свещената територия на времето. Трябва да се издигнем над времето, иначе ще ни отнеме повече време да завършим и оценим пътуването.
За да се елиминират причините за „времеви изкривявания“ в генераторната система на фоно дозата, е необходимо да се разгледат не само механичната, но и електрическата гледна точка. След много години на разработка установихме 15 ключови точки, на които трябва да се обърне внимание при проектирането на фоно доза, за да се избегне „времево изкривяване“. Тези 15 важни точки за проектиране се отнасят както за фоно дозите с подвижна бобина (MC), така и за тези с подвижен магнит (MM), но не са еднакви във всеки случай.
Само в нашата серия ZYX тези точки са правилно идентифицирани и разгледани, и следователно само серията ZYX може да възпроизвежда ИСТИНСКО СТЕРЕО. Следните 15 важни проектни точки за MC фоно доза са:
Нека разгледаме метода на навиване на намотките, точка 3. Обикновеният метод, който се използва, е показан на фиг. 1. Механично той е симетричен около вертикалната ос, но електрически е асиметричен, тъй като вертикалното движение генерира сигнали на левия и десния канал, които са в антифаза. Методът, използван в R-1000, е показан на фиг. 2 и е много по-добър. Навиването е електрически симетрично около хоризонталната ос, тъй като сигналите във всеки канал са във фаза един с друг. Тази симетрия се разбира по-лесно, ако разгледаме как двата метода на навиване биха били свързани за моно. Традиционните и R-1000 намотки са показани в моно връзка на фиг. 3 и фиг. 4 съответно. Забележете при намотката R-1000 как жиците не се кръстосват, като по този начин се избягват всякакви ефекти на свързване.